איך לכתוב קורות חיים מנצחים

with אין תגובות

איך לכתוב קורות חיים מנצחים בקלות

*הכתבה כתובה בלשון זכר אך מיועדת לגברים ונשים כאחד

שמרו על פורמט קורות החיים פשוט, נקי ללא טבלאות או תוספות

מערכות הגיוס היום לא ערוכות לקלוט קורות חיים בפורמטים מורכבים, שמירה על פשטות קורות החיים ללא טבלאות, תמונות או תמונות ותוספות מיוחדות, יעזרו לקורות החיים להיקלט בארגון המבוקש ולהגיע למנהלים הרלוונטיים.

כתיבת קורות החיים

המלצתי היא להתחיל בפרטים אישיים, שלושה משפטים מודגשים ושנועדו לתת מעין תקציר על הניסיון והתכונות הרלוונטיות לתפקידים הבאים ולהדגיש פרטים חשובים שתרצו שיידעו עליכם, ניסיון מקצועי בסדר כרונולוגי יורד, ידע טכנולוגי כללי, שירות צבאי במידה ורלוונטי, שפות. יש לבחור בפונט אחד לכל קורות החיים וכן להיות עקביים בפורמט ובצורה. במידה ויש ניסיון רב לעתים המסמך חורג מדף אחד, זה בסדר! ראו פורמט מצ"ב מטה.

מיקוד קורות החיים בהתאם לתפקיד המבוקש

הכינו מספר פורמטים של קורות חיים שכל אחד מהם מכוון לתפקיד המבוקש. למשל, במידה והנך היום ראש צוות פיתוח אך מכוון גם לתפקידי פיתוח בכירים, הכינו שני פורמטים של קורות חיים – האחד בו אתה שם דגש על החלקים הניהוליים בתפקיד והשני פחות מציג אותם ושם דגש על האספקטים הטכניים. קורות חיים ממוקדים לתפקידים המבוקש מאפשרים לכם להבליט את היתרונות היחסיים שלכם על פני מועמדים אחרים ויזכו לתשומת לב מהמנהלים המגייסים ולא ייפסלו למשל על OQ. קורות חיים ממוקדים יעזרו לך גם לאחר תהליך המיון הראשוני ויאפשרו לכם להיות ממוקדים בדברייך ומסרייך בראיון העבודה.

מסרו בקורות החיים מידע תמציתי אך מכיל את כל הפרטים החשובים לתפקיד הבא

מנהלים מגייסים ומנהלי גיוס מקדישים לקריאת קורות חיים כ-30 שניות בממוצע, דאגו להעביר בקורות החיים מידע תמציתי ומכיל את הפרטים הרלוונטיים והחשובים בניסיון שלכם.

הקפדה על הגהה, תיקון שגיאות כתיב וניסוח נכון

תשומת לב לפרטים היא אחת התכונות החשובות למגייסים, הקפידו על זה גם בכתיבת קורות החיים שלכם. כדאי למסור את קורות החיים לקריאה נוספת אצל מישהו שלא הכין אותם לזיהוי טעויות או שגיאות. במיוחד במידה ואתם לא דוברי שפת אם של השפה בה כתובים קורות החיים.

דיוק בפרטים

אין דבר מביך יותר מגילוי טעויות בפרטים הכתובים בקורות חיים בזמן ראיון העבודה, עברו ושננו את שנות הלימודים ומתי הם היו, את שנות העבודה המדויקות. מראיינים מאמתים את התאריכים עם המועמדים וכדאי להיות מוכנים לכל שאלה שתשאל בראיון.

interview_glasbergen

Share