איך לעבור ראיון עבודה מוצלח

with אין תגובות

טיפים פשוטים והכרחיים

 

מה ללבוש

התאימו את סגנון הלבוש לסגנון המקובל בארגון המבוקש, בארגון בו נהוג להתלבש בצורה מחויטת- חולצה מכופרת ומכנסיים או חצאית מחויטים, במידה מדובר בסביבה יותר משוחררת אפשר להגיע עם ג'ינס וחולצת פולו/מכופתרת או שמלה אבל לעולם לא עם כפכפים או מכנסיים קצרים.

חייכו

חיוך מעביר באופן לא מילולי מסרים חיוביים עליכם ומשרד אופטימיות, חיוביות, נעימות חביבות, השתמשו בכלי הזה במהלך הריאיון. הוא קל, זמין ובמיוחד עוזר ברגעים של מבוכה או שתיקה במהלך הריאיון.

הקשיבו

הרשו למראיין לשאול שאלות או לספר על הארגון/התפקיד מבלי לקטוע את דבריו. מעבר לכך, בדברים שהוא אומר אתם עשויים לקבל טיפים על הדברים שחשובים לו בתפקיד או במועמד וזה יכול לשמש אתכם כמידע חשוב שיעזור לכם לעבור את הראיון בהצלחה.

היו ממוקדים ואל תדברו יותר מידי

כשאתם מדברים יותר מידי אתם גם עשויים לטעות ולמסור מידע רב ממה שהתכוונתם למסור למראיין ומעבר לכך אתם עשויים להישמע לא ממוקדים. ענו רק על השאלות שנשאלתם עליהן, בצורה עניינית אך עדיין כזו שמפרטת את הדברים החשובים. שוחחו רק על נושאים רלוונטיים לתפקיד ולניסיון שלכם והתאמתם למשרה המוצעת.

שמרו על צניעות

ישנו הבדל דק בין בטחון עצמי לשחצנות ובין מקצועיות וצניעות. שמרו על איזון ביניהם, הפגינו בטחון עצמי מבלי להפריז, הפגינו כבוד למראיין, הציגו והבליטו דברים חשובים ובולטים שעשיתם אך אל תפריזו בהם.

זכרו שאתם נמצאים בראיון

יש לזכור שכסא הראיון אינו ספת הפסיכולוג. זהו לא המקום לספר על דברים אישיים או בעיות, למצוא חברים חדשים, לספר בדיחות. תראו התלהבות ומוטיבציה אבל אל תעברו את הגבול, זכרו מי המראיין ומי המרואיין ושאתם נמצאים בבחינה כל הזמן.

תתכוננו לראיון ולשאלות המראייןinterview-gilbert

מעבר לדברים שאתם מספרים שעשיתם בדרך כלל המראיינים רוצים שתספרו להם על דוגמא לכך, איך תפקדת או התנהגת בעבר באותו מקרה. התכוננו לשאלות האלה, היו מוכנים להן וכן היו מוכנים למתן דוגמאות מסיטואציות שהייתם ונתקלתם בהן.

תאמינו בעצמכם

במהלך הריאיון שדרו בטחון והתלהבות, היו בטוחים בעצמכם, והראו את התאמתכם לתפקיד, אם אתם מאמינים בעצמכם ובהתאמתכם לתפקיד, גם המראיין יאמינו.

סיום הריאיון

הכינו שאלה שעשויה לעניין אתכם במקום העבודה הבא ותוכלו להציג אותה בסיום הריאיון. זה מראה על עניין בתפקיד ובחברה ועל כך שאתם לא מתפשרים ושיש דברים שחשובים לכם. השאלה – האם יש לכם חדר כושר, היא לא שאלה רלוונטית. יש לשאול שאלה שמראה עניין בתפקיד ובחברה וגם מאפשרת לכם את הזדמנות להבין אם זה המקום המתאים לכם.

בהצלחה!

*הכתבה כתובה בלשון זכר אך היא מיועדת לנשים וגברים כאחד

Share